Avbrott i tidsbokningssystemet 19.4 kl. 21–22 Läs mer
Ring FPA
Vi betjänar mån–fre kl. 9–16.
Välj servicenummer beroende på vad ditt ärende gäller. Det går inte att ringa till ett enskilt FPA-serviceställe. Om du vill boka tid för besök på ett serviceställe, ska du ringa till servicenumret för det aktuella ärendet.
FPA får nu många samtal. Kötiden i vår telefontjänst är längre än vanligt. Det lönar sig inte att avbryta samtalet mitt i kön. Varje nytt samtal försätter dig tillbaka i slutet av kön. I MittFPA kan du se statusen på din ansökan och de beslut du har fått.
Köerna till telefonservicen är i regel längst vid lunchtid och kring månadsskiftet.
Ring något av de andra servicenumren om ditt ärende gäller allmänt bostadsbidrag, bostadsbidrag för pensionstagare, underhållsbidrag, studiestöd eller utkomststöd.
Telefonservicen är stängd på veckoslut och helgdagar.
Samtalets pris
Samtal till FPA är avgiftsbelagda. Priset gäller även väntetid.
Avgiften debiteras enligt prislistan för ditt telefonabonnemang:
lokalnätsavgiften (lna) när du ringer från ett fast nät
mobilsamtalsavgiften (msa) när du ringer från en mobiltelefon
utlandssamtalsavgiften när du ringer från utlandet.
Om ditt abonnemang har ett samtalspaket kan du kontakta operatören för att kontrollera om 020-nummer ingår.
Återuppringningstjänst
Telefonservicen har en återuppringningstjänst via vilken kunden kan be att FPA ringer upp kunden. Möjligheten till återuppringning gäller nästan alla servicenummer.
Begäran att bli uppringd ska lämnas för det nummer från vilket du har ringt till FPA. Om du har förhindrat numret från att synas hos mottagaren kan du inte lämna en begäran om att bli uppringd.
Om du begär att bli uppringd, ringer FPA:s kundservicespecialist till dig en gång. Om vi inte kan nå dig, får du ett sms från FPA med en begäran att ringa till FPA:s telefonservice på nytt.
När FPA ringer upp sina kunder kommer samtalet i regel från numret 020 692 219 eller 020 634 1611. När FPA ringer tillbaka till dig är samtalet avgiftsfritt för dig.
Inspelning av samtal
FPA spelar in inkommande och utgående samtal i kundservicen.
Responsenkät
Med hjälp av en enkät som skickas per sms följer FPA hur nöjda kunderna är med de tjänster som FPA erbjuder. Vi skickar responsenkäten från numret 018 444 033, 018 444 034 eller 018 444 569. Det är kostnadsfritt för dig att svara på enkäten. Du kan läsa mer om responsenkäten under Om FPA.